Saturday, May 16, 2009

- MENGINTAI 'MATI' -

- MENGINTAI ‘MATI’ -

Mungkin benar aku seperti berok emas
Pelik dan tak punya teman
Seorang siluman, seekor siluman sundal

Selama kini aku menipu aku
Dengan dakyah aku telah bebas
Dan betapa kasihannya aku
Dan betapa benci akan aku
Hidup aneh yang aku pikir sempurna
Selama kini aku bernafas

Aku ingin bebas
Tanpa kebergantungan, tanpa perlu berharap
Mencari harta, mencari jiwa, mencari tempat didalam dunia
Tanpa perlu itu semua

Imej pantulan cermin begitu jijik
Perlukah aku toreh mengubah objek yang menjadi imej?
Bagi membebaskan aku
Melalui torehan 'kecil'
Dari dahi ke belakang leher
Dari kiri ke kanan cuping

Aku perlu ‘bunuh’ diri ini
Dan berhenti hidup di masa lampau…

-catatan John si ‘orang gila’-
- 0111 Mei 17, 2009, wilayah separa sedar-

No comments:

Post a Comment