Wednesday, May 13, 2009

- TERBAIK, HITAM -

- TERBAIK, HITAM -



Aku bukan seorang pahlawan
Tidak aku mendabik memartabatkan bangsa
Tetapi aku tidak mencebik perihal kau
Yang donggengnya ampuh dijalan ke wilayah sorga
Itu satu daerah kepunyaan kau yang tak aku ceroboh


Hak kau
Kerana aku bukan pelampau


Terkadang aku termanggu
Memikirkan tiada nilai ‘bil hal’ dihati kau
Yang dizahirkan cermin badan kau, itulah batin kau
Akan hadirkah perasaan berkasih,
Ketika itu perihal engkau?
Mahukah keliling kau patuh,
Sebegini perlakuan kau?


Mungkin itu semua perdajalan perasaan aku sendiri,
Itulah halnya yang menggongkong tenggorok aku.
Dari berbiadab mencemuh kau.
Tetapi aku kira, hanya emosi yang kalah ditijak aku


Biarkan aku yang separa sedar kerna akal aku masih waras…





- catatan John si 'orang gila' -
- 2115 April 26, 2009, wilayah separa sedar -

No comments:

Post a Comment