Friday, April 24, 2009

-ini rumah baru aku -

Memang aku mengaku, aku tertinggal jauh ke belakang dalam perlumbaan mengeksploitasi kehebatan dunia tanpa sempadan ini. Malah aku juga tidak akan berkecil hati jika ada mulut-mulut manis (selepas makan kuih lompang) yang menjuih mengatakan aku ini sering tertinggal walau dalam apa-apa hal sekali pun.

Ya, itu memang aku. Dan hinggakan menjamu selera pun aku sering tidak dapat makan dengan sepuasnya kerana sajian biasanya habis sebelum aku sempat menambah dek terlalu lambat mengunyah. Ayu perkataan digantikan lembab. Tidak mengapa, itu membuatkan aku sentiasa akan terangan-angan untuk terus menikmati sajian itu kemudian nanti, dan pastinya aku akan makan sendirian!

Ini rumah baru aku. Terlalu kosong kerana selama ini aku hanya menulis di dada blog yang bukan milikan aku. Dan seperti selalu keadaanya bagi mereka yang baru berpindah rumah, kebanyakan perabot atau isi rumah lama akan diangkut sekali berpindah ke rumah baru. Dan itulah yang akan aku lakukan. Disamping terus cuba sedaya aku untuk menzahirkan kekusutan permainan hati dengan tarian kata-kata, aku akan mengumpul kembali hasil-hasil separa sedar yang telah di'post' di blog-blog rakan dan sahabat aku. Diharap sekurang-kurangnya itu akan terus menjadi baja menggasak semangat dan minda aku untuk terus menghasilkan penulisan separa sedar yang lebih matang... Nikmatilah hidangan minda yang tidak selayaknya disini...

3 comments:

  1. good starting..
    amik je sume hak kau..
    ahah..
    pe aku kerepek neh..
    btw,apakah nama tempat tu?
    (dlm piccas)

    ReplyDelete
  2. apelah yang terakan tetapinya wahai sahabat...selalu jikalau separa bile lagi nak dipenuhi ia dengan sesuatu yang akan kekal...hmmm....

    ReplyDelete