Thursday, November 19, 2009

-TEGAR-

-TEGAR-

Aku berkata
Dari segenap yang terobek
Dan segala kebaikan yang wujud ditinggalkan
Betapa tragis aku memilih untuk terus disakiti
Betapa kesakitan itu satu ketagihan
Andaian lengkok antara garisan

Apa lah yang ditagih
Pabila selalu goyah dikalah semilir
Aku lirik ngilu tajam
Membukti...terbukti...
Betapa malang
Tiada yang tiris ke pandangan mu
Minta cinta semahal nyawa

Ubati ku
Dengan pemergian
Demi kewujudan setiap makhluk antara langit tujuh
Itu lah yang bakal mengembalikan
Warna kota ajaib pelangi
Berhalamannya pasti
Hanya memori indah

Aku berbogel jujur kepada mu
Aku pinta
Keberkahan keatas mu
Cuma sekali ini saja
Dari tuhan bisa saja kamu melihat telus
Lihat lah dimana bahagia ku
Tika aku bisa lena
Pabila saja kamu lenyap bersama debu...

-catatan John si ‘orang gila’-
-2327 Khami Nov 19, 2009, wilayah separa sedar-

Label: *al

No comments:

Post a Comment