Wednesday, February 23, 2011

- KEPADA TUHAN, AKU BERTANYA-

- KEPADA TUHAN, AKU BERTANYA-

O’ tuhan
Berapa jauh lagikah sorga?
Aku seperti dapat menghidunya
Dan aku ingin cepat sampai
Kerna aku mulai bosan
Akan bahang nerakha
Yang mengikuti rapat
Membayangi setiap derap langkah
Dan telah aku hampir hangus terbakar

O’ tuhan
Berapa lajukah aku bisa
Merentas masa
Untuk sampai ke sana
Demi kesanggupanku mengkhianati waktu
Telah aku rentap apa jua yang merantainya
Namun tetap tak bisa aku kuasai

O’ tuhan
Aku telah berjalan jauh
Memburu khayalan gemilang sorga
Berselubung debu kehidupan
Juga kebimbangan membawaku sampai ke puing ini, yang Dikau arahkan
Tetapi o’ tuhan,
Di manakah layaknya aku sebuah sorga?
Adakah ianya sebuah enigma,
Bagi setiap penderhaka?

-catatan Johnny Boy-
-0557 Jan 21, 2011, wilayah separa sedar-

No comments:

Post a Comment