Wednesday, July 8, 2009

- SELAMAT DATANG, PERPISAHAN -


- SELAMAT DATANG, PERPISAHAN -
(permintaan ulangan)

Maafkan aku pohonan takdir
[Buah] perpisahan kau aku kerutkan
Tanpa cuba aku telan manisnya isi pertemuan kemudian
Yang ranumnya tanpa ada panen
Yang gugur ketika aku alpa

Aku bergelak dan memacu seakannya dibawah garisan tetapan
Aku bersenang dan menari tanpa sedar melodi yang mati
Tagihnya tetap, aku lihat waktu itu hidup
Cerita yang ampuh bagai tiada penutup
tanpa aku peduli audien berpusu pergi
hanya kesejukan kosong panggung menepuk sunyi

Ah! Ini tipuan menidakkan aku yang telah menyendiri
Sundalan si ahli magis ‘cinta’ mengakali mata [ianya] belum berakhir
Aku segar tersedar

‘KUN FA YA KUN’ maka perpisahan tepati janji
Aku yakin yang di pertemuan tersaji pengalaman hebat
Mana mungkin aku jatuh digertak kau perpisahan?
‘BISMILLAH’, ke pantai pertemuan aku mulai langkah


Aku ucapkan ‘Selamat ke wilayah aku, sang perpisahan’
Dan kemulusan sama mesra ditamu ‘pertemuan’

- catatan John si ‘orang gila’ –
- 0257 Mei 09 2009, wilayah separa sedar -

No comments:

Post a Comment